H0 - Chladírenský vůz L ČSD, ep. III / Brawa 47641

Kód: 47641BR
Novinka Česko, Slovensko
Značka: Brawa
1 236 Kč
Skladem (5 ks)
Možnosti doručení

Novinka 2024

Detailní informace

Detailní popis produktu

 Novinka 2024

PODROBNOSTI O MODELU

Provozní číslo: 5-16538 [P]
Přídavný brzdový systém
Přídavné připojené schůdky
Kinematika spřáhla podle normy NEM
Kovová kola
Prototypová konstrukce rámu
Dvojkolí profilovaná i z vnitřní strany
Rozdíly v konstrukci odpovídající variantě

Tnf Berlin (Tnfs38) vznikl v roce 1942 jako zjednodušená konstrukce chladírenského vozu. Základní konstrukci dodal již dříve vyvinutý Glmhs Dresden, a to ve svařovaném provedení. Na rozdíl od nich byly chladírenské vozy vybaveny izolací o tloušťce 300 mm a vnitřním obložením ze zinkového plechu, které chránilo dřevěné obložení uvnitř před pronikáním vlhkosti. Aby bylo zajištěno těsné uzavření dveří, ustoupily posuvné dveře dvoukřídlým výklopným dveřím. Nejvýraznějším prvkem však bylo svislé obložení v kombinaci s typickým bílým nátěrem chladírenských vozů. Od poloviny 50. let 20. století provedly Německé spolkové dráhy (DB) u převzatých vozů několik konstrukčních změn a modernizací. Například náročná dvojkolí s kluznými ložisky byla nahrazena moderními s válečkovými ložisky nebo byly skříně vozů v případě nedostatečných izolačních hodnot od základu přestavěny. Ačkoli si vozy v důsledku toho zachovaly své hlavní rozměry, nápadný skříňový rám nyní zmizel pod horizontálním obložením z prken a později dokonce pod laminátovými dřevěnými panely. Nový vývoj chladicích vozů u DB později umožnil soukromým pivovarům získat od DB velké množství vozů a používat je k přepravě svého piva. Jelikož se jednalo o soukromé vozy patřící jednotlivým pivovarům, byly obvykle vyzdobeny vlastní reklamou.

Doplňkové parametry

Kategorie: Chladící a pivní vozy
? Měřítko: H0
? Výrobce: Brawa

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: