H0 - Cisternový vůz R ČSD / Brawa 50752
Kód: 50752BRDetailní popis produktu
Novinka 2024 květen / Provozní číslo: 8-71915 [P]
Kovový držák nápravy
Podvozek s tříbodovým ložiskem
Vícedílný brzdový systém
Brzdové čelisti na úrovni kol
Přídavné kryty ložisek náprav
Volně stojící žebříky
Přídavná zábradlí
V polovině 30. let 20. století vedl pokrok v oblasti lehkých konstrukcí k rychlému nástupu nových generací vagonů. Zavedení svařovaných kotlů umožnilo úsporu hmotnosti, což prospělo zvýšení hmotnosti nákladu. V důsledku toho se od konce třicátých let 20. století zvětšila osová vzdálenost klasické dvounápravové konstrukce cisternového vozu ze 4,00 m na 4,50 m. To vedlo ke zvýšení hmotnosti vozu. Podvozek odpovídal konstrukci vyvinuté ve stejné době pro svařované vozy DR a vyznačoval se dlouhými pružinami odpružení pro plynulý chod i při vyšších rychlostech. Výslednou konstrukci vyráběla řada evropských továren na vozy ve velmi velkém počtu až do roku 1943 - jen MAN dodal 2250 kusů, ačkoli nebyl klasickým výrobcem cisternových vozů. Kromě několika soukromých výrobců to byly především maskovací podniky Německé říše, které dostávaly dodávky v rámci příprav na válku. Mezi ně patřily například "Wifo" a různé "Oelvereine". Regulátor se jmenoval jednoznačněji "Kriegsmarinewerft Wilhelmshaven"; tyto vozy sloužily k zásobování ponorkového loďstva palivem. Celkem bylo pravděpodobně postaveno hodně přes 10 000 těchto vozů s nádržemi o objemu 20 m3, 22 m3 a 26,5 m3. Po válce byly roztroušeny po celé Evropě a jako soukromé vozy je používala řada firem ropného průmyslu. Kromě klasického šedého a černého laku dostaly mnohé z nich také poutavé reklamní nátěry od bílo-žluté (Mobil / Shell) po zeleno-modrou (Texaco / Aral). Poslední vozy byly v provozu u DR ještě v roce 1989.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Kotlové vozy |
---|---|
? Měřítko: | H0 |
? Žel. správa: | ČSD |
? Epocha: | III |
? rozměr mm: | 101 |
Stát: | Československo |
? Výrobce: | Brawa |
V prodeji od: | 2Q/2024, Novinka 2024 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.