H0 - DCC/ZVUK Elektrická lokomotiva BR 116 DB / ROCO 70463

Kód: 70463RO
Výprodej
Značka: ROCO
8 330 Kč
Poslední kusy k objednání
Možnosti doručení
Položka byla vyprodána…
Novinka 2023

Detailní informace

Detailní popis produktu

Novinka 2023 od firmy Roco

ROCO katalog 2023

Elektrická lokomotiva 116 006 německých spolkových drah.

■ Zvuková verze poprvé vybavená dvěma reproduktory.
■ S LED světly
■ Detailní model se samostatně připojenými zásuvnými díly
■ Věrná reprodukce původní pohonné jednotky Buchli
■ V digitálním provozu s individuálně přepínatelným předním nebo zadním světlem, osvětlením kabiny řidiče a osvětlením strojovny.

Lokomotiva třídy E 16 byla jedinou německou lokomotivou s pohonem Buchli. Po dlouhém výběrovém řízení objednala bavorská koncernová správa Deutsche Reichsbahn v roce 1923 u BBC nejprve jednu a poté po intenzivním zkušebním období dalších 16 expresních elektrických lokomotiv pro své hlavní tratě plánované k elektrifikaci. Ty měly dostat typové označení ES 1. Stroje s uspořádáním náprav 1'Do1' se pohybovaly pomocí pohonu jedné nápravy, který vyvinul švýcarský inženýr Buchli a který se osvědčil u řady SBB Ae 3/6ˡ. Za celkem 52 let provozu této řady, která byla od roku 1968 podle nově zavedeného systému označení pojmenována E 16 a 116, se tento typ pohonu velmi dobře osvědčil, a to i přes nákladnou údržbu. Lokomotivy prý jezdily velmi hladce. V roce 1929 zakoupila Deutsche Reichsbahn další čtyři lokomotivy od firmy Krauss a BBC. Vzhledem k tomu, že oproti prvním lokomotivám prošly určitými změnami, včetně změn na rámu a nástavbě, dostaly tyto vozy sériové označení E 16.1.
Lokomotivy s rychlostí 120 km/h dosahovaly hodinového výkonu 2 340/2 580 kW a trvalého výkonu 2 020/2 400 kW. V prvních letech provozu patřily k povinnostem E 16 kvalitní rychlíky z Mnichova. Většinou tahaly spěšné a rychlíkové vlaky v Bavorsku a do Rakouska. Na vrcholu své kariéry stroje táhly tři vlaky F, včetně Orient Expressu F 5/6, a 42 párů vlaků D.
Na konci roku 1958 Bundesbahn konsolidovala všechny vozy E 16 v depu Freilassing. Až do 70. let 20. století se spolehlivé lokomotivy nemohly obejít bez nich, ale také se těšily optimální péči a údržbě ve Freilassingu. V roce 1978 skončila pravidelná služba této třídy.

EDICE FREILASSING

Pod označením "Edition Freilassing" budou v příštích letech reprodukovány vybrané modely z bývalého depa Freilassing. V roce 1905 se do lokomotivní haly s 20 kolejemi nastěhovaly první lokomotivy, tehdy ještě parní. Zhruba o 20 let později byla postavena dílna elektrických lokomotiv a v následujících letech následovaly další budovy. Společnost ROCO má také úzký vztah k bavorskému městu Freilassing, protože zde byla umístěna první německá obchodní kancelář. Těšte se na modely této jedinečné edice!

 


 

Elektrolokomotive 116 006 der Deutschen Bundesbahn.

■ Erstmalige Soundausführung bestückt mit zwei Lautsprechern
■ Mit LED-Spitzenlicht
■ Feinst detailliertes Modell mit separat angesetzten Steckteilen
■ Originalgetreue Nachbildung des Buchli-Antriebes
■ Im Digitalbetrieb mit einzeln schaltbarem Spitzen- oder Schlusslicht, Führerstandsbeleuchtung und Maschinenraumbeleuchtung

Die Baureihe E 16 war die einzige deutsche Lokomotivbauart mit Buchli-Antrieb. Nach einer längeren Ausschreibungsphase bestellte die Gruppenverwaltung Bayern der Deutschen Reichsbahn 1923 für ihre zur Elektrifizierung vorgesehenen Hauptstrecken bei BBC zunächst eine, dann, nach einer intensiven Probezeit, 16 weitere Schnellzug-Elektrolokomotiven, welche die Typenbezeichnung ES 1 erhalten sollten. Die Maschinen mit der Achsfolge 1’Do1’ wurden von einem einseitig angeordneten Einzelachsantrieb bewegt, der von dem Schweizer Ingenieur Buchli entwickelt worden war und in der SBB-Reihe Ae 3/6ˡ zur Zufriedenheit arbeitete. In den insgesamt 52 Dienstjahren der nach dem neu eingeführten Bezeichnungssystem E 16 und ab 1968 116 genannten Baureihe bewährte sich diese Antriebsart trotz aufwändiger Wartung sehr gut. Man sagte den Lokomotiven eine extreme Laufruhe nach. 1929 hatte die Reichsbahn bei Krauss und BBC noch weitere vier Maschinen beschafft. Da sie im Vergleich zu den ersten Lokomotiven einige Veränderungen u.a. am Rahmen und Aufbau erfahren hatten, wurden diese Fahrzeuge unter der Baureihenbezeichnung E 16.1 geführt.
Die 120 km/h schnellen Lokomotiven erreichten eine Stundenleistung von 2.340/2.580 kW und eine Dauerleistung von 2.020/2.400 kW. In den ersten Einsatzjahren gehörten die hochwertigen Schnellzüge von München ausgehend zu den Aufgaben der E 16. Meistens bespannten sie die Schnell- und Eilzüge in Bayern und nach Österreich. Auf dem Höhepunkt ihrer Karriere beförderten die Maschinen drei F-Züge, darunter den F 5/6 Orient-Express, sowie 42 D-Zugpaare.
Ende 1958 zog die Bundesbahn alle E 16 im Bw Freilassing zusammen. Bis in die 1970er Jahre hinein konnte man auf die zuverlässigen Loks nicht verzichten, die sich in Freilassing allerdings auch einer optimalen Betreuung und Pflege erfreuen konnten. 1978 endeten die Planeinsätze dieser Baureihe.

EDITION FREILASSING

Unter dem Label „Edition Freilassing“ werden in den nächsten Jahren ausgewählte Modelle aus dem früheren Bahnbetriebswerk Freilassing nachgebildet. Im Jahr 1905 bezogen die ersten Lokomotiven, damals noch Dampflokomotiven, den Lokschuppen mit seinen 20 Gleisen. Rund 20 Jahre später erfolgte die Errichtung der E-Lok Werkstätte, weitere Bauten folgten in den Jahren darauf. Auch ROCO verbindet eine enge Beziehung zur bayerischen Stadt Freilassing, befand sich hier doch das erste deutsche Vertriebsbüro. Freuen Sie sich auf die Modelle dieser einmaligen Edition!

Doplňkové parametry

Kategorie: H0 - Elektrické lokomotivy
? Měřítko: H0
? Žel. správa: DB Německo
? Epocha: IV
? Dekodér: zvukový SOUND
Stát: Německo
? Výrobce: ROCO
V prodeji od: Novinka 2023
? Sklad u výrobce: skladem 2.12.24
ean: 9005033704636
Položka byla vyprodána…

VIDEO novinky Roco 2023 v češtině

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: