H0 - Parní lokomotiva 310.20 BBÖ Hrboun Ep.II / ROCO 7100012

Kód: 7100012RO
Česko, Slovensko
Značka: ROCO
10 500 Kč
Skladem poslední kusy (1 ks)
Možnosti doručení

Nová série, špičkový model

Detailní informace

Detailní popis produktu

Výhodná cena, doporučená cena  449,90 EUR ( cca 11 500Kč)

Nová série s novým číslem, původní číslo 70330  /  Lokomotiva známá z Česka z parních akcí v Benešově, ze Slovenska z Trenčína atd. Viz foto.

ROCO katalog 2023

Pohon na dvou nápravách tendru a přes kardanový hřídel na všech třech hnacích nápravách lokomotivy.

■ Jemně propracovaný podvozek
■ filigránská reprodukce ovládání
■ kovová loukoťová kola NEM v jemném měřítku
■ otevírací dvířka kouřové komory
■ mnoho samostatně připojených detailů

Vzhledem ke zvýšené hmotnosti vlaků v rychlíkové dopravě se nejvlivnější konstruktér pro stavbu rakouských parních lokomotiv ing. Dr. h.c. Karl Gölsdorf, vyvinul v roce 1906 novou expresní lokomotivu s uspořádáním kol 1'C2'. Ta měla oproti v mnoha zemích oblíbenému typu Pacific "obrácené" uspořádání náprav, což umožnilo umístit velký stojatý kotel s širokým roštem. Spolu s těžkým čtyřválcovým složeným motorem bylo možné vytvořit vysoce výkonnou lokomotivu navzdory nízkému rakouskému limitu nápravového zatížení, který činil pouze 14,5 t. Tato lokomotiva je mnoha železničními nadšenci považována za nejkrásnější parní lokomotivu v Rakousku.
Zatímco prvních 11 lokomotiv bylo dodáno v provedení s mokrou párou, dalších 90 exemplářů tohoto typu bylo uvedeno do provozu jako přehřáté parní lokomotivy řady 310 a kkStB je používala především na Nordbahn, Franz-Josefsbahn a Westbahn mezi Vídní a Salzburgem jako kvalitní osobní vlakovou dopravu.
"Ruské železo" bylo v raných železničních érách alternativou k základnímu nátěru a lakovanému plechu, ale představovalo také estetický prvek. Používal se pouze kolem míst lokomotivy s vysokým tepelným vyzařováním, jako je obložení kotle a válce.
Z černobílých fotografií, které máme k dispozici, vyplývá, že obložení "ruským železem" dostaly i lokomotivy řady 310. Barevné snímky tuto domněnku rovněž potvrzují. Pokud jde o barevné provedení, černě natřené obložení kouřové komory poskytuje výrazné akcenty. To přispívá k velmi atraktivnímu vzhledu této neobvyklé konstrukce lokomotivy.

* pokud model nemáme skladem, ale je u výrobce /zelená tečka/, pak od nás expedujeme přibližně do 3-7 dnů.
* pokud chcete mít informace o změně ceny nebo o naskladnění, aktivujte si tlačítko HLÍDAT pod cenou 
spřáhla lze zaměnit za jiný typ, u modelu je šachta dle NEM 362 (spřáhlo se zacvakne)
* pokud zvolíte platbu převodem, dostanete od nás fakturu k úhradě až bude model vyroben před expedicí od výrobce, tj. na podzim 2023
* fotky a videa skutečné lokomotivy jsou podobné verze


Dampflokomotive 310.20 der Österreichischen Bundesbahnen.

Edition-Modell!

Antrieb auf zwei Achsen des Tenders und über Kardanwelle auf alle drei Treibachsen der Lok.

■ Fein detailliertes Fahrwerk
■ Filigrane Nachbildung der Steuerung
■ NEM-Finescale-Metallspeichenräder
■ Zu öffnende Rauchkammertüren
■ Viele extra angesetzte Details
■ Rauchgenerator nachrüstbar

Auf Grund gestiegener Zugsgewichte im Schnellzugverkehr entwickelte der für den österreichischen Dampflokomotivbau prägendste Konstrukteur Ing. Dr. h.c. Karl Gölsdorf ab 1906 eine neue Schnellzuglokomotive mit der Achsfolge 1’C2’. Diese gegenüber der in vielen Ländern beliebten Pazifik-Bauart „umgedrehte“ Achsanordnung ermöglichte die Unterbringung eines großen Stehkessels mit breitem Rost. Zusammen mit dem wuchtigen Vierzylinder-Verbundtriebwerk konnte eine trotz des geringen österreichischen Achslast-Limits von nur 14,5 t höchst leistungsfähige Maschine geschaffen werden, die bei vielen Eisenbahnfreunden als schönste Dampflokomotive Österreichs gilt.
Waren die ersten 11 Maschinen noch in Nassdampfausführung geliefert worden, so wurden die weiteren 90 Exemplare dieser Bauart als Heißdampflokomotiven der Reihe 310 in Dienst gestellt und von den kkStB vorwiegend auf der Nord-, Franz-Josefs- und Westbahn zwischen Wien und Salzburg im hochwertigen Reisezugdienst eingesetzt.
Das „Russische Glanzblech“, kurz „Blaublech“ genannt, war in den frühen Eisenbahn Epochen eine Alternative zum grundierten und gestrichenen Blech, aber auch ein ästhetisches Element. Es kam nur um Bereiche mit großer Hitzeabstrahlung, wie den Verkleidungen von Kessel und Zylinder zur Anwendung.
Schwarzweiß Bilder lassen darauf schließen das auch Lokomotiven der Reihe 310 „Blaublech“-Verkleidungen erhalten hatten. Auch kolorierte Bilder unterstützen diese Annahme. Bei der Farbgestaltung setzt die schwarzgestrichene Rauchkammerverkleidung einen besonderen Akzent. Das Aussehen dieser außergewöhnlich gestalteten Lokomotive wirkt dadurch sehr gelungen.

Doplňkové parametry

Kategorie: H0 - Parní lokomotivy
? Měřítko: H0
? Žel. správa: ÖBB Rakousko
? Epocha: II
? DCC konektor: NEM 652
? rozměr mm: 248
? poloměr mm: 358
Stát: Rakousko
? Výrobce: ROCO
V prodeji od: Novinka 2024
? Sklad u výrobce: skladem 18.11.24
Zahájení expedice: 3.dubna 2024

VIDEO novinky Roco 2023 v češtině

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: