H0 - DCC/ZVUK Dieselová lokomotiva BR 212 DB / Roco 52539
Kód: 52539RODetailní popis produktu
Novinka 2020, nová série 2023 s novým číslem
Dieselová lokomotiva konstrukční řady 212 DB, Německých spolkových drah, v modro béžovém lakování
- Vhodná lokomotiva k jeřábovému vlaku
- S rozhraním PluX22, zvukovým dekodérem a LED čelním osvětlením
- Čelní osvětlení digitálně spínané
- Zvuk ve spolupráci s Leosoundlab
V padesátých letech minulého století vyvinula Deutsche Bundesbahn řadu dieselových lokomotiv pro obnovu vozového parku. Hlavním cílem bylo nahradit parní trakci na stále poměrně rozsáhlé síti vedlejších drah. Jednomotorová řada V 100 s motorem o výkonu 1 100 PS byla vyvinuta pro provoz na vedlejších tratích. Souběžně s tímto modelem V 100.10 bylo v letech 1962 až 1965 dodáno celkem 380 strojů s motory o výkonu 1350 koní jako V 100.20.
Po zavedení nové řady čísel bylo sériové označení výkonnějších strojů změněno na 212.
Po klasické červené dostalo mnoho strojů od roku 1974/75 mořskou modrou / béžovou barvu.
Po uzavření mnoha vedlejších tratí se také zmenšila klasická oblast použití V 100. Stejně jako dříve, i v tomto případě byl servisní program zaměřen na místní dopravu a přestupní vlaky. Některé stroje byly součástí stavebních vlaků. Řada lokomotiv našla nové majitele, mimo jiné na vedlejších tratích a společností pro stavbu tratí doma i v zahraničí.
* pokud model nemáme skladem, ale je u výrobce /zelená tečka/, pak od nás expedujeme přibližně do 3-7 dnů.
* pokud potřebujete objednat ND, pošlete nám kód z přiloženého seznamu ND do mailu a sdělíme Vám cenu.
* pokud chcete mít informace o změně ceny nebo o naskladnění, aktivujte si tlačítko SLEDOVAT pod cenou
* pokud je u produktu více obrázků, může být první kvůli rychlosti webu úmyslně zmenšený
* spřáhla lze zaměnit za jiný typ, u modelu je šachta dle NEM 362 (spřáhlo se zacvakne)
U některých modelů Roco jsou přiložena i spřáhla Fleischmann 6515
Zde seznam spřáhel všech výrobců
Diesellokomotive 212 053 der Deutschen Bundesbahn.
■ Neue Betriebsnummer
■ Passende Lok zum Kranzug
■ Mit PluX22-Sounddecoder und LED-Spitzenlicht
■ Im Digitalbetrieb mit schaltbarem Rangier-, Fernlicht und einzeln schaltbarem Spitzen- oder Schlusslicht
In den 1950er Jahren entwickelte die Deutsche Bundesbahn zur Erneuerung des Fahrzeugparks ein Diesellok-Typenprogramm. Das wesentliche Ziel war die Ablösung der Dampftraktion auf dem noch recht umfangreichen Nebenstreckennetz. Für den gemischten Nebenbahndienst wurde die einmotorige Baureihe V 100 mit 1100-PS-Motoren entwickelt. Parallel zu diesen V 100.10 wurden von 1962 bis 1965 insgesamt 380 Maschinen mit 1350-PS-Motor als V 100.20 geliefert.
Mit Einführung der Computernummer wurde die Baureihenbezeichnung der stärkeren Maschinen auf 212 geändert. Nach dem klassischen Rot erhielten zahlreiche Maschinen ab 1974/75 ein Farbkleid in ozeanblau/beige.
Nach Stilllegung zahlreicher Nebenbahnen schrumpfte auch das klassische Einsatzgebiet der V 100. Nach wie vor standen vor allem Nahverkehrs- und Übergabezüge auf dem Einsatzprogramm. Einige Maschinen waren im Bauzugdienst anzutreffen. Zahlreiche Lokomotiven fanden neue Eigentümer, unter anderem bei NE-Bahnen und Gleisbaufirmen im In- und Ausland.
Doplňkové parametry
Kategorie: | H0 - Dieselové lokomotivy |
---|---|
? Měřítko: | H0 |
? Žel. správa: | DB Německo |
? Epocha: | IV, V |
? Dekodér: | zvukový SOUND |
Stát: | Německo |
? Výrobce: | ROCO |
V prodeji od: | Novinka 2020 |
? Sklad u výrobce: | není skladem |
Zahájení expedice: | v roce 2020 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.