H0 - Krytý nákladní vůz Ndk ČSD, Zr, ep. III / Brawa 50741
Kód: 50741BRDetailní popis produktu
Provozní číslo: 1.29567
PODROBNOSTI O MODELU
- Kovová ložiska náprav
- Podvozek s tříbodovým uložením
- Realistická konstrukce rámu podle vzoru
- Dodatečně připojené kryty ložisek náprav
- Brzdové destičky ve výši kolejnic
- Dodatečně připojené madla
- Dodatečně připojené stupínky
- Dodatečně připojený brzdový tyčový mechanismus nápravy
- Dodatečně připojený brzdový systém
- Průchozí opěrná konstrukce vozu
INFORMACE O PROTOTYPU
INFORMACE O VZORU
Zavedení svařovací technologie od roku 1933 vedlo k tomu, že Německá říšská dráha stále více přešla k tomu, že součásti svých vozů již nebyly spojovány nitěním, ale svařováním. Výhoda svařovací techniky spočívala zejména ve snížení hmotnosti, která mohla být využita k zvýšení užitečného zatížení. Aby bylo možné vyhovět i požadavku na vyšší rychlosti v nákladní dopravě, vyvinula DR od roku 1936 vůz "Gs Oppeln". Díky svému rozchodu náprav 6000 mm byla stanovena jeho maximální povolená rychlost na 90 km/h. Kromě eliminace klínových desek díky technologii svařování , se tato konstrukce vozu lišila hlavně svým ostrým rozpětím, které bylo kvůli dlouhému rozchodu náprav nutné. Zvýšená poptávka po nákladních vozech způsobená válkou vedla od roku 1938 k sériové výrobě "Gs Oppeln". Během následujících let bylo vyrobeno kolem 28 000 vozů bez a 6100 vozů s ruční brzdou. Mnoho vozů navíc dostalo parní, nebo dokonce elektrické vytápění, a mohlo tak být snadno nasazeno do expresních a rychlých vlaků jako nákladní vůz. Po skončení druhé světové války byly vozy rozptýleny po celé Evropě a byly tak například k vidění u železničních správ v Rakousku, Československu, Polsku nebo Belgii. Přečíslování vozidel mladé Německé spolkové dráhy na začátku 50. let vedlo k tomu, že se z "Gs Oppeln" staly "Gms 30". Část vozů dokonce přešla do parku EUROP a staly se tak mezinárodně použitelnými. S nástupem prvních nových nákladních vozů ke konci 50. let bylo rozhodnuto proti nákladné kompletní renovaci. Stávající vozy byly přečíslovány na "Glms 200" při zavedení systému čísel UIC a přežily jednotlivě až do roku 1979.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Kryté a plachtové vozy HO |
---|---|
? Měřítko: | H0 |
? Žel. správa: | ČSD |
? Epocha: | III |
? rozměr mm: | 104,6 |
Stát: | Československo |
? Výrobce: | Brawa |
V prodeji od: | Novinka 2024 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.