N - DCC/ZVUK 8-dílná turbínová jednotka BR 602 TEE / Fleischmann 7770001
Kód: 7770001FLDetailní popis produktu
Běžná cena 779,90 € cca 19 500 Kč
Novinka 4Q/2023 / Model v měřítku 1:160, rozchod kolejí 9 mm. Modelová železnice N.
Souprava Německých spolkových drah třídy 602 s plynovou turbínou.
Skládá se ze dvou poháněných koncových vozů (jeden motorový) a šesti středových vozů.
■ Plynová verze naší oblíbené vícenásobné jednotky TEE/Intercity.
■ Osmidílná konstrukce
■ Vybaveno vnitřním osvětlením ex works
■ Zvuk v obou motorových vozech
Nedostatečný výkon motorového vozu VT 11.5 (BR 601) vedl v roce 1971 k přestavbě čtyř motorových vozů na pohon plynovou turbínou, jejímž nejvýraznějším znakem se staly velké vstupy vzduchu před kabinou strojvedoucího, které přiváděly vzduch k turbíně.
Provoz těchto vlaků se kvůli závadám stával stále více neekonomickým, a proto byly soupravy jezdící pod označením BR 602 v letech 1978 a 1979 opět vyřazeny z provozu DB. Pro muzejní účely se dochoval pouze motorový vůz 602 003, který se dnes nachází v muzeu DB v Norimberku.
ODKAZ na výrobce a ukázku zvuku
Gasturbinentriebzug Baureihe 602 der Deutschen Bundesbahn.
Bestehend aus zwei Triebköpfen (einer motorisiert) und sechs Mittelwagen.
■ Gasturbinenvariante unseres beliebten TEE/Intercity-Triebzuges
■ Vorbildgerecht 8-teilig
■ Ab Werk mit Innenbeleuchtung ausgestattet
■ Sound in beiden Triebköpfen
Mangelnde Leistung des dieselgetriebenen VT 11.5 (BR 601) führte im Jahr 1971 zum Umbau von vier Triebköpfen auf Gasturbinenantrieb, deren markantestes Merkmal nun die großen Lufteinlässe vor dem Führerhaus waren, die die Turbine mit Luft versorgten.
Durch Mängel wurde der Betrieb dieser Züge immer unwirtschaftlicher, weshalb die unter der Bezeichnung BR 602 laufenden Triebzüge 1978 und 1979 von der DB wieder ausgemustert wurden. Lediglich der Triebkopf 602 003 ist für museale Zwecke erhalten geblieben; man findet ihn heute im DB-Museum Nürnberg.
Gas turbine multiple unit class 602 of the German Federal Railway.
Consisting of two power heads (one motorised) and six intermediate coaches.
■ Gas turbine version of our popular TEE/Intercity multiple unit
■ 8-part, in line with the prototype
■ Equipped with interior lighting ex-works
■ With sound in both end units
Because the performance of the diesel-powered VT 11.5 (class 601) proved insufficient, four power heads were converted to gas turbine drive in 1971, the most striking feature of which was the large air intakes in front of the driver's cab which supplied the turbine with air.
Due to deficiencies, the operation of these trains became increasingly uneconomical, which is why the multiple units running under the designation class 602 were taken out of service again by the DB in 1978 and 1979. Only the power head 602 003 has been preserved for museum purposes. It can now be found in the DB Museum in Nuremberg.
Doplňkové parametry
Kategorie: | N - Motorové vozy a jednotky |
---|---|
? Měřítko: | N |
? Žel. správa: | DB Německo |
? Epocha: | IV |
? Dekodér: | zvukový SOUND |
? rozměr mm: | 934 |
? poloměr mm: | 225 |
Stát: | Německo |
? Výrobce: | Fleischmann |
V prodeji od: | Novinka 2023 |
? Sklad u výrobce: | skladem 9.12.24 |
ean: | 4005575259071 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Modelleisenbahn GmbH, Plainbachstraße 4, 5101 Bergheim, Austria
E-Mail: info@moba.cc
Odkaz na výrobce Odkaz na letáky a katalogy
Katalog příslušenství: FLEISCHMANN 2020 / Katalog příslušenství: FLEISCHMANN 2016
Zde geometrie kolejiva bez podloží velikost N
Zde geometrie kolejiva s podložím velikost N