N - DCC/ZVUK parní lokomotiva 01 161 DRG / Fleischmann 714573
Kód: 714573FLSouvisející produkty
Detailní popis produktu
Novinka 2023
Model v měřítku 1:160, rozchod kolejí 9 mm. Modelová železnice N.
Parní lokomotiva 01 161 společnosti Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft.
■ se šedou střechou kabiny
■ používá se ve vysoce kvalitní expresní vlakové dopravě
■ Větrné deflektory Wagner
■ Volný průhled mezi kotlem a podvozkem
■ Tender 2'2' T 32■ Digitálně přepínatelné osvětlení kabiny řidiče a motoru
Dvouválcové lokomotivy třídy 01 jsou považovány za první expresní lokomotivy postavené podle standardního konstrukčního programu. První stavební série byly vybaveny předními koly o průměru 800 mm a byly schváleny pro rychlost 120 km/h. Od roku 01 102 se používala přední kola o průměru 1 000 mm a zesílené brzdy, což umožnilo zvýšit maximální povolenou rychlost na 130 km/h.
Velká éra třídy 01 začala letním jízdním řádem z roku 1934. Spoje provozované v těchto letech byly výzvou pro stroje i personál. Po druhé světové válce dosahovaly takových výkonů opět jen elektrické lokomotivy a velké motorové lokomotivy.
V roce 1935 dodala firma Henschel do hannoverského depa lokomotivu 01 161, která obsluhovala východozápadní hlavní trať Hamm-Magdeburg a severojižní hlavní trať do Hamburku a Kasselu z centra.
Dampflokomotive 01 161 der Deutschen Reichsbahn-Gesellschaft.
Neukonstruktion 2023!
■ Mit grauem Führerhausdach
■ Einsatz im hochwertigen Schnellzugverkehr
■ Wagner-Windleitbleche
■ Freier Durchblick zwischen Kessel und Fahrwerk
■ Tender 2’2’ T 32
■ Führerstands- und Triebwerksbeleuchtung digital schaltbar
Die Zweizylindermaschinen der Baureihe 01 gelten als die ersten Schnellzuglokomotiven, die nach den Einheitsbauprogramm entstanden sind. Die ersten Baulose waren mit Vorlaufrädern von 800 mm Durchmesser ausgestattet und für 120 km/h zugelassen. Ab 01 102 benutzte man Vorlaufräder von 1.000 mm und verstärkte Bremsen, wodurch die zugelassene Höchstgeschwindigkeit auf 130 km/h hinaufgesetzt werden konnte.
Die große Zeit der Baureihe 01 begann mit dem Sommerfahrplan 1934. Die Leistungen die in jenen Jahren gefahren wurden waren eine Herausforderung für die Maschinen und das Personal. Nach dem Zweiten Weltkrieg wurden solche erst wieder von Elektrolokomotiven und Großdiesellokomotiven erreicht.
Die Lok 01 161 lieferte Henschel 1935 an das Bw Hannover ab, das aus der Mitte die Ost-West-Magistrale Hamm–Magdeburg und die Nord-Süd-Magistrale nach Hamburg und Kassel bediente.
Doplňkové parametry
Kategorie: | N - Parní Lokomotivy |
---|---|
? Měřítko: | N |
? Žel. správa: | DRG Německo |
? Epocha: | II |
? Dekodér: | zvukový SOUND |
Stát: | Německo |
? Výrobce: | Fleischmann |
V prodeji od: | Novinka 2023 |
? Sklad u výrobce: | skladem 6.5.24 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Odkaz na výrobce Odkaz na letáky a katalogy
Katalog příslušenství: FLEISCHMANN 2020 / Katalog příslušenství: FLEISCHMANN 2016
Zde geometrie kolejiva bez podloží velikost N
Zde geometrie kolejiva s podložím velikost N