TT - DCC/ZVUK Dieselová lokomotiva BR, řady 50, Co-Co, 50007, "Sir Edward Elgar", ep. IV-V / HORNBY TT3013TXSM
Kód: TT3013TXSMDetailní popis produktu
Lokomotivy třídy 50, vyrobené společností English Electric ve slévárně Vulcan v Newton-le-Willows v letech 1967-1968, byly posledními účelovými lokomotivami pro smíšený provoz vyrobenými ve Spojeném království. Celkem bylo vyrobeno 50 exemplářů, které byly nasazeny na trati West Coast Main Line (WCML). Cílem bylo zrychlit časování cestujících na tehdy neelektrifikované části železnice do Glasgow a táhnout expresní osobní vlaky rychlostí 100 km/h. Do roku 1974 byla celá trať elektrifikována, takže lokomotivy byly podle plánu přesunuty do jiných regionů. Po dodání byly lokomotivy třídy 50 pronajaty dceřinou společností English Electric společnosti British Rail. Později byly prodány společnosti British Railways Board.
Lokomotivy třídy 50 byly neuvěřitelně výkonné. Po úplné elektrifikaci WCML a zavedení výkonnějších DMU na konci 80. let byly skutečně téměř zbytečně výkonné a byly staženy, protože jejich role byla předána výkonnějším DMU. Všechny exempláře této třídy byly pojmenovány, což bylo u firemních motorových lokomotiv BR neobvyklé, a nakonec se jich zachovalo 18.
Lokomotiva 50007 "Sir Edward Elgar" začala svůj život jako D407 v roce 1968, v roce 1978 byla pojmenována Hercules podle lodi královského námořnictva. V roce 1984 se z lokomotivy stal Sir Edward Elgar a toto jméno si ponechala až do nedávné konzervace, kdy nesla od vyřazení z provozu v roce 1991 až do roku 2014, kdy se opět vrátila ke svému původnímu jménu Hercules. Hercules je nyní umístěn na Severn Valley Railway.
Doplňkové parametry
Kategorie: | TT - Dieselové lokomotivy |
---|---|
? Měřítko: | TT |
? Žel. správa: | BR - British Rail |
? Epocha: | IV, V |
? rozměr mm: | 174 |
Stát: | Británie |
? Výrobce: | HORNBY |
V prodeji od: | Novinka 2024 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Britský výrobce modelové železnice především ve velikosti TT. Stáhněte si HORNBY katalog TT 2024