TT - DCC/ZVUK Parní lokomotiva A4 "Falcon" 4-6-2, 60025, ep. III / HORNBY TT3009TXSM
TT3009TXSMHODetailní popis produktu
Novinka 2023. Model v měřítku 1:120 od anglické firmy Hornby.
Provozní číslo: 60025
LNER Gresley A4 je jednou z nejikoničtějších expresních lokomotiv ve Velké Británii, jejíž oblá skříň je klasickým symbolem přístupu k rychlosti a designu ve 30. letech 20. století, kdy železnici stále více konkurovala silniční a letecká doprava. Představenstvo LNER vědělo, že musí zajistit rychlejší, pohodlnější a spolehlivější cestování mezi velkými městy.
Nigel Gresley, hlavní mechanik LNER, cestoval v Německu s dieselovou lokomotivou Fliegende Hamburger a byl ohromen její racionalizací, i když si uvědomoval, že je účinná pouze při vysokých rychlostech. Gresley si byl jistý, že upravená lokomotiva A3 Pacific se zefektivněním by mohla při stejné nebo vyšší rychlosti tahat větší náklady než jiné lokomotivy, a proto byla provedena řada zkoušek, které měly potvrdit vhodnost lokomotivy A3.
Po úspěšném dokončení zkoušek dala správní rada LNER Gresleymu zelenou k vytvoření proudnicových vlaků "Silver Jubilee", prvních nových proudnicových lokomotiv A4.Díky zefektivnění parního okruhu lokomotiv A4, vyššímu tlaku v kotli a rozšíření topeniště, které vytvořilo spalovací komoru, byly tyto lokomotivy účinnější než A3, protože spotřebovaly méně uhlí a vody - zejména později, když byly vybaveny také dvojitým komínem Kylchap. Tím se dále zlepšily jejich schopnosti při volné páře. Jejich proudnicová konstrukce jim nejen umožňovala dosahovat vysokých rychlostí, ale vytvářela také stoupavý tah kouře, který strojvedoucímu zakrýval výhled, což byl u nových motorů třídy A4 velký problém. Vypráví se, že během testování v aerodynamickém tunelu, po několika neúspěšných pokusech o vypuštění kouře, zůstal na hliněném modelu těsně za komínem nedopatřením otisk palce. Tím se podařilo kouř vyčistit a byl zapracován do konečného návrhu.
Vůz 4484 Falcon vstoupil do provozu u LNER v lednu 1937 podle širokého formátu raného pojmenování založeného na Gresleyho zálibě v ptácích. Lokomotiva pak sloužila u BR jako 60025, než byla v říjnu 1963 sešrotována.
Aerodynamická kapotovaná lokomotiva Falcon vstoupil do služby u LNER v lednu 1937, po širokém raném formátu pojmenování založeném na Gresleyho (designer lokomotivy) zálibě v ptácích. Lokomotiva dále sloužila pod BR jako 60025, než byla v říjnu 1963 sešrotována.
Poloměr 310 mm zvládá, ale občas vypadne přední náprava, doporučujeme spíše minimálně R353 pro opravdu bezproblémový provoz.
Model je bez osvětlení, sběrače u všech kol.
Streamlined locomotive Falcon entered service with LNER in January of 1937, following the broad early naming format based around Gresley’s penchant for birds. The locomotive would go on to serve under BR as 60025 before being scrapped in October of 1963.
Hornby Italia Srl, Viale dei Caduti, 52/A6, 25030 Castel Mella (BS), Italy
E-Mail: Customerservices.de@hornby.com
Britský výrobce modelové železnice především ve velikosti TT. Stáhněte si HORNBY katalog TT 2024
V RÁMCI ČESKÉ REPUBLIKY
Zboží skladem expedujeme obratem, pokud objednáte v pracovní den do 10:00, zboží běžně odesíláme ještě ten den.
Zboží zasíláme přes Českou poštu a dopravní společností PPL.
V poštovném do 1 000 Kč je zahrnuto poštovné + balné 30 Kč, tj. průměrné náklady na použitý obalový materiál.
U objednávek od 1000 do 5000 Kč většinou jen poštovné (balné je zdarma)
U objednávek nad 5000Kč se účtuje většinou jen balné 30Kč
U několika velkých položek se připočítává 50 Kč za velký rozměr balíku. Informace jsou u výrobku.
Přesná cena se ukáže při výběru přepravce.
* Bohužel doprava a balné je dnes drahá položka a pokud máme mít nízké ceny, nemůžeme vše rozpouštět do ceny, jako bylo kdysi možné.
Nechceme jako některé e-shopy používat na balení novinový papír, odpad a staré krabice. Raději si určitě každý zaplatí 30 Kč za kvalitní zabalení.
Pokud v objednávce požádáte o výjimku, můžeme 30 Kč z fakturace odečíst, k balení však použijeme méně kvalitnější obalový materiál.
Doručení dopravní společností PPL. Balík Vám bude doručen na Vámi zadanou adresu osobně,
PPL se pokusí 2x doručit balík, v případě nedoručení je potřeba kontaktovat příslušné depo ohledně dalšího pokusu doručení.
PPL doručuje pondělí - pátek! V systému PPL je také možná změna doručení na jakýkoliv PPL ParcelShop.
|
U České pošty můžete volit mezi Balíkem do ruky a Balíkem na poštu.
Balík do ruky Vám bude doručen na Vaši adresu, v případě nepřevzetí bude uložen na poště.
Balík na poštu putuje rovnou na poštu. Budete informováni e-mailem a SMSkou o tom, že máte na poště balík.
Při vyzvednutí budete potřebovat číslo balíku, nebo Váš občanský průkaz (či jiný doklad totožnosti).
|
NEJVÝHODNĚJŠÍ DOPRAVA S MOŽNOSTÍ VYZVEDNOUT SI BALÍK SKORO KDEKOLIV
Nově nabízíme také doručení do Balíkovny České pošty - jedná se buď o speciální přepážky na poštách,
kde budete odbaveni rychleji, a také pošta nově otvírá Balíkovny na mnoha pobočkách čerpacích stanic,
obchodů a služeb (často tam, kde je Sazka terminál). Balíkovnu v blízkosti svého bydliště si můžete najít zde.
objednávka | do 2000,- | nad 2000,- | nad 5000,- |
Balíkovna | 89,- | 49,- |
|
Cena dobírky je 59 korun, která se připočte k základní ceně dopravy. Účtuje se vždy.
Dobírka je možná u PPL i České pošty (Balík do ruky, Balík na poštu, Balík Do balíkovny).
POZOR! Pokud zvolíte doručení do Boxu (jak u DPD, PPL nebo ČP, není možná platba hotově na dobírku, ale je nutné uhradit dobírkou kartou předem!).
DORUČENÍ NA SLOVENSKO
Zasíláme zboží i na Slovensko. Je možné zaslání poštou, PPL, a nebo UPS. Preferujeme UPS nebo PPL, v případě, že chcete zboží zaslat poštou, napište to do poznámky.
Slovensko | do 1000,-/38,5€ | nad 1000,-/38,5€ | nad 10000,-/385€ | ||||
208,-/8€ | 7€ | 2,6 € |
Na Slovensko aktuálně nezasíláme na dobírku.
Österreich, Germany, Polska, Hungary, Italia, France, Croatia, Slovenia, Romania
do < 5000,-/cca 192€ | nad > 5000,-/cca 192€ | ||
468,-/18€ | 338,-/13€ |
Ostatní státy EU
Zasíláme do Belgie, Bulharska, Dánska, Finska, Nizozemí, Portugalska, Španělska, Švédska, Estonska, Litvy, Lotyšska.
jednotná cena | |
598,-/23€ |
OSOBNÍ ODBĚR
Možné je i osobní převzetí v naší prodejně ve Fryštáku u Zlína.
Otevírací dobu prodejny najdete zde
ZPŮSOBY PLATBY
ČESKÁ REPUBLIKA
- platba převodem na náš účet, zdarma
- platba dobírkou, příplatek Kč 59,-
- hotově na prodejně, zdarma
- platba kartou**, zdarma
** plaťte prosím kartou pouze zboží, které je skladem! Případně zboží, o kterém 100% víte, že je dostupné! (zjistíte na webech výrobců)
** různé procentuální nebo jiné zvýhodnění při platbě kartou nelze dodatečně po provedení úhrady požadovat
SLOVENSKO
- platba převodem na náš EUR účet vedený u FIO zdarma
- platba dobírkou, příplatek 156,-/6€ ( pokud není zcela vypnuta, kvůli vysokému procentu nepřebírání zásilek)
- platba kartou**, zdarma
** plaťte prosím kartou pouze zboží, které je skladem! Případně zboží, o kterém 100% víte, že je dostupné! (zjistíte na webech výrobců)
** různé procentuální nebo jiné zvýhodnění při platbě kartou nelze dodatečně po provedení úhrady požadovat
Österreich, Deutschland, Polska, others EU countries
- platba převodem na náš EUR účet vedený u FIO, zdarma
- platba kartou** zdarma
** plaťte prosím kartou pouze zboží, které je skladem! Případně zboží, o kterém 100% víte, že je dostupné! (zjistíte na webech výrobců)
** různé procentuální nebo jiné zvýhodnění při platbě kartou nelze dodatečně po provedení úhrady požadovat
POZOR! V případě nepřevzetí zásilky si účtujeme poplatek 159 Kč jako náhradu vynaložených nákladů za přepravu.
Už jsme se setkali bohužel s modeláři, kteří nás uhánějí a pak si balík vůbec nepřeberou.
K přepravcům buďme prosím ohleduplní! Jejich práce a čas stojí peníze.
Nechtějí jezdit sem a tam zbytečně a logicky chtějí i za zbytečný výjezd (zákazník si přepravu objedná, ale pak balík nepřevezme) po právu zaplatit.
Aktualizace 12/2024
Nově při platbě převodem nad 2000 Kč můžete získát slevu 20 -50 Kč. Jedná se o nejlevnější a nejefektivnější způsob platby, proto jej preferujeme. S kartami je spousta problémů, jsou drahé, dobírky jsou též problémové. Platba převodem na náš účet je nejlepší z mnoha důvodů. Fakturujeme až máme potvrzené dodání a můžeme prodávat levněji, než když by se platilo jen kartami. Firemní (business) karty nikdo soudný nechce přijímat. Líbí se někomu poplatek cca 250 Kč bance při koupi ozvučené lokomotivy? Vydavatelé karet si strhávají z vašich objednávek i přes 500 Kč. Pokud zákazník objednávku stornuje, poplatky si banka nechá. Kvůli kartám jsme museli zrušit i dobírky u PPL a DPD. Pokud máme nabízet nízké ceny, nechceme přijímat předražené firemní karty! Poplatky jsou tam někdy vyšší než je marže. Každý může provést platbu přímo, bez poplatků, nebo aspoň použít běžnou levnější kartu. Nikomu by se nelíbilo platil poplatky ze svého. Proto prosíme, neplaťte kartou, co pak možná zrušíte, nebo nemusí být dostupné. Nic nekoupíte, ale banka si peníze za nerealizovaný obchod vezme. Alze už došla trpělivost dávno, kdo chce přežít, bude ji následovat: https://www.alza.cz/platba-firemni-kartou-poplatek
Pokud je model označen popisem:
Na cestě od výrobce - zboží nemáme skladem, je ale u výrobce dostupné a máme jej objednáno. Mělo by být již na cestě k nám.
Dodání do 48h, 3-10 dnů, 10-30 dnů - produkt nemáme skladem, ale dokážeme odhadnout termín dodání od výrobce. Od MTB 3 dny, od Roco/ Fleischmann např. 5 dní, od PIKO 20 dní atd.
Např. NOCH, BUSCH, AUHAGEN, FALLER, VIESSMANN se objednává jednou za 14-30 dnů podle množství objednávek. Když přijde objednávka těsně před objednáním u výrobce, tak zboží můžeme dodat za 7-10 dnů. Pokud ale přijmeme objednávku zákazníka zrovna po odeslání naší objednávky výrobci, tak pak to trvá 25-30 dnů, než se vyplatí poslat další objednávku výrobci. Bylo by možné zboží dodat i do 7-10 dnů, ale to by musela být objednávka zboží v hodnotě minimálně 20 tisíc na jednoho výrobce, aby bylo efektivní ihned nechat poslat od výrobce další zásilku. Menší objednávky jsou zatíženy vyššími náklady na přepravu a nebylo by možné dodržet nabízenou cenu, v které je doprava rozpočítána mezi větší množství položek. Přepravu si někteří výrobci účtují i více než 15 EUR, firma PIKO ještě více. Přeprava zboží od výrobce trvá průměrně 7 dnů, od PIKO 20-30 dnů. Rychlost přepravy nemáme jak ovlivnit. Před Vánocemi je všechno jinak objednáváme třeba i každý týden, ale zase přeprava trvá i více jak 10 dnů.
Není skladem - zboží nemáme skladem, mělo by být u výrobce dostupné, termín dodání nyní ale nedokážeme přesně odhadnout. Musíme dostupnost ověřit u výrobce.
Čeká se na další sérii - produkt není aktuálně vyroben a ani skladem u výrobce, je ale plánována nová série. Doba dodání může trvat déle, plánovaný termín může být výrobcem posunut.
Dostupnost na dotaz - pravděpodobnost, že zboží bude ještě u výrobce dostupné, je tak 50%. Výrobce má omezené zásoby a může být kdykoliv doprodáno. Musíme ověřit u výrobce.
Aktuálně nenabízíme, Prodej ukončen, nebo pokud model začíná textem ARCHIV a je umístěn ve složce ARCHIV, tak je většinou již nedostupný a výroba už není ani plánována.
Může ale přijít neočekávaně znovu do výroby. Pokud o model máte zájem a jste ochotni počkat i delší dobu, můžeme vás informovat o jeho naskladnění.
Vyplňte si svůj e-mail do okna ,,HLÍDAT,, pod cenou zboží a označte políčko Upozorněte mne, až produkt bude na skladě.
I. VĚRNOSTNÍ SLEVY
Každý registrovaný zákazník, který u nás nakupuje, může uplatnit na další nákup slevu, pokud dosáhne stanoveného obratu. Systém může vaše nákupy evidovat pouze tehdy, pokud jste u nás zaregistrováni.
Podle obratu, kterého jste dosáhli za předchozích 36 měsíců, se vypočítává sleva.
Podrobnosti a výši slevy je možné zjistit dle tabulky v tomto odkaze
Vaši cenu po slevě vidíte po přihlášení na e-shop a je odměnou za vaše nákupy přes internet, což šetří čas i peníze.
Systém vypočítává slevy pouze z obratu objednávek, které jste provedli přes eshop a které jsou uzavřené a zaplacené.
Modely velikosti TT
Pokud model chcete provozovat s jinými spřáhly než 08840 TILLIG, je možné tyto spřáhla dokoupit a vyměnit.
U modelu je šachta a nové spřáhlo se proto jen zacvakne. Viz. norma NEM 359 a norma NEM355
Varianty spřáhel které můžete zasunout do šachty jsou:
- starší verze s očkem: 08872 TILLIG kompatibilní s BTTB (cca od roku 1980)
- novější verze Tillig od různých výrobců (Tillig, Roco, PIKO)
- spřáhla Roco/Fleischmann kompatibilní s velikostí N
- magnetická nebo vodivá spřáhla PEHO
- pevná spřáhla, spřáhla zacvakávací (PEHO, Tillig)
Starší spřála ZEUKE (cca do 1980) již nejsou podporována!