TT - DCC/ZVUK Parní lokomotiva A4 "Falcon" 4-6-2, 60025, ep. III / HORNBY TT3009TXSM
Kód: TT3009TXSMHODetailní popis produktu
Novinka 2023. Model v měřítku 1:120 od anglické firmy Hornby.
Provozní číslo: 60025
LNER Gresley A4 je jednou z nejikoničtějších expresních lokomotiv ve Velké Británii, jejíž oblá skříň je klasickým symbolem přístupu k rychlosti a designu ve 30. letech 20. století, kdy železnici stále více konkurovala silniční a letecká doprava. Představenstvo LNER vědělo, že musí zajistit rychlejší, pohodlnější a spolehlivější cestování mezi velkými městy.
Nigel Gresley, hlavní mechanik LNER, cestoval v Německu s dieselovou lokomotivou Fliegende Hamburger a byl ohromen její racionalizací, i když si uvědomoval, že je účinná pouze při vysokých rychlostech. Gresley si byl jistý, že upravená lokomotiva A3 Pacific se zefektivněním by mohla při stejné nebo vyšší rychlosti tahat větší náklady než jiné lokomotivy, a proto byla provedena řada zkoušek, které měly potvrdit vhodnost lokomotivy A3.
Po úspěšném dokončení zkoušek dala správní rada LNER Gresleymu zelenou k vytvoření proudnicových vlaků "Silver Jubilee", prvních nových proudnicových lokomotiv A4.Díky zefektivnění parního okruhu lokomotiv A4, vyššímu tlaku v kotli a rozšíření topeniště, které vytvořilo spalovací komoru, byly tyto lokomotivy účinnější než A3, protože spotřebovaly méně uhlí a vody - zejména později, když byly vybaveny také dvojitým komínem Kylchap. Tím se dále zlepšily jejich schopnosti při volné páře. Jejich proudnicová konstrukce jim nejen umožňovala dosahovat vysokých rychlostí, ale vytvářela také stoupavý tah kouře, který strojvedoucímu zakrýval výhled, což byl u nových motorů třídy A4 velký problém. Vypráví se, že během testování v aerodynamickém tunelu, po několika neúspěšných pokusech o vypuštění kouře, zůstal na hliněném modelu těsně za komínem nedopatřením otisk palce. Tím se podařilo kouř vyčistit a byl zapracován do konečného návrhu.
Vůz 4484 Falcon vstoupil do provozu u LNER v lednu 1937 podle širokého formátu raného pojmenování založeného na Gresleyho zálibě v ptácích. Lokomotiva pak sloužila u BR jako 60025, než byla v říjnu 1963 sešrotována.
Aerodynamická kapotovaná lokomotiva Falcon vstoupil do služby u LNER v lednu 1937, po širokém raném formátu pojmenování založeném na Gresleyho (designer lokomotivy) zálibě v ptácích. Lokomotiva dále sloužila pod BR jako 60025, než byla v říjnu 1963 sešrotována.
Poloměr 310 mm zvládá, ale občas vypadne přední náprava, doporučujeme spíše minimálně R353 pro opravdu bezproblémový provoz.
Model je bez osvětlení, sběrače u všech kol.
Streamlined locomotive Falcon entered service with LNER in January of 1937, following the broad early naming format based around Gresley’s penchant for birds. The locomotive would go on to serve under BR as 60025 before being scrapped in October of 1963.
Doplňkové parametry
Kategorie: | TT - Parní lokomotivy |
---|---|
? Měřítko: | TT |
? Žel. správa: | BR - British Rail |
? Epocha: | III |
? Dekodér: | zvukový SOUND |
? DCC konektor: | NEM 662 Next18 |
? rozměr mm: | 191 |
Stát: | Británie |
? Výrobce: | HORNBY |
V prodeji od: | Novinka 2023 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Britský výrobce modelové železnice především ve velikosti TT. Stáhněte si HORNBY katalog TT 2024