Jakékoliv dotazy posílejte emailem! Volejte prosím jen pokud je to velmi akutní, telefony jsou před Vánocemi přetížené.

TT - DCC/ZVUK parní lokomotiva LMS, Princess Coronation, 4-6-2, 6231, 'Duchess of Atholl' - Ep.II / HORNBY TT3010TXSM

Kód: TT3010TXSMHO
Novinka
Značka: HORNBY
6 540 Kč
Bude vyrobeno
Možnosti doručení
Novinka 2023

Detailní informace

Detailní popis produktu

Novinka 2023

Model v měřítku 1:120 od anglické firmy Hornby.

Příběh korunovační třídy princezen je příběhem rozpolcených osobností a cílů. Původní zjednodušená podoba třídy vznikla na základě zkoušek při vývoji lokomotiv třídy Princess Royal společnosti Stanier. Když se naskytla příležitost vyrobit pět konvenčních verzí Coronation Pacific jako srovnání s proudnicovou verzí, Stanier se nechal slyšet: "Ať si nechají své proudnicové lokomotivy, když je chtějí, ale my jim postavíme také pět pořádných." Takový byl jeho nezájem o proudnicovou lokomotivu konkrétně.

Těchto prvních pět konvenčních lokomotiv bylo 6230 Duchess of Buccleuch až 6234 Duchess of Abercorn, hovorově známé jako vévodkyně, podle první z této podtřídy. Tyto lokomotivy, které se objevily v roce 1938 s jediným komínem a bez kouřových deflektorů, mnozí puristé považují za nejlepší lokomotivy Pacific, jaké kdy byly vyrobeny. Další čtyři Duchessy, které se objevily v roce 1944, byly 6249-6252 a vyšly z výroby s dvojitým komínem.

Původně byly objednány jako proudnicové, ale nároky na zachování proudnicové podoby převýšily úspory nákladů na uhlí, a tak vyjely z dílen bez skříně, ale s proudnicovými tendry (které byly dokončeny před přijetím tohoto rozhodnutí). V roce 1946 se další tři Duchessy, 6253-6255, opět vzhledově lišily, tentokrát byla zakřivená spádová deska na přídi nahrazena dělenou plošinou a byly namontovány kouřové deflektory.

Proces de-streamliningu zbývajících strojů začal v dubnu 1946 u 6235 City of Birmingham, poslední byl 6243 City of Lancaster v květnu 1949. Lokomotivy, u nichž byl odstraněn streamlining, měly výrazný sklon náběžné hrany horní části kouřové skříně, kde byla dříve skryta panely a navržena pro jejich umístění. Nakonec byly zkosené kouřové skříně nahrazeny konvenčními kouřovými skříněmi, takže koncem roku 1958 většina vozového parku poprvé vykazovala podobný vzhled.

Vévodkyně z Athollu vstoupila do provozu v roce 1938 v nápadné barvě LMS Crimson Lake jako lokomotiva číslo 6231. Lokomotiva sloužila až do počátku 60. let pod hlavičkou BR, než byla v listopadu 1963 sešrotována v Crewe. Během svého působení u znárodněné železnice dostala číslo 46231 a lokomotiva měla tři různá zbarvení, z nichž jedno bylo experimentální modré.

Doplňkové parametry

Kategorie: TT - Parní lokomotivy
? Měřítko: TT
? Žel. správa: BR - British Rail
? Epocha: II
? Dekodér: zvukový SOUND
Stát: Británie
? Výrobce: HORNBY
V prodeji od: Novinka 2023

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Britský výrobce modelové železnice především ve velikosti TT.  Stáhněte si HORNBY katalog TT 2024