TT - Parní lokomotiva J50, 0-6-0T, 68983 British Rail, Ep. IV / HORNBY TT3024M
Kód: TT3024MDetailní popis produktu
Novinka 2024, jaro 2025 / Model v měřítku 1:120 od anglické firmy Hornby / Doporučená cena 164.95 EUR
Model British Rail, starší období, Epocha IV
Třída J50 navržená společností Gresley byla nakonec tvořena 102 lokomotivami, přičemž konstrukční rozdíly v brzdách, stanovištích strojvedoucího, kotlích a velikosti bunkrů vedly ke vzniku čtyř tříd. Tyto lokomotivy sloužily v rámci LNER od Eastfieldu ve Skotsku až po Cambridge. Pokud bylo potřeba vykonat těžkou práci, byla lokomotiva J50 vždy po ruce.
Dvacet lokomotiv třídy LNER J50, postavených jako nové v letech 1922 a 1924, používalo zásobu použitých standardních 4' 5" kotlů, z nichž se staly lokomotivy J50/2. Do roku 1926 se staly standardním typem skupiny společnosti. V letech 1926 až 1939 bylo postaveno dalších 52 lokomotiv; 38 v Doncaster Works jako J50/3 a 14 v Gortonu jako J50/4. Třicet lokomotiv GNR J23 z let 1914-1919 nakonec LNER překlasifikovala na J50/1.
V roce 1946 dostala tato třída u LNER přečíslování 8890 až 8991, všechny se dočkaly znárodnění a dostaly číslování British Rail v rozsahu 60000. Stahování z provozu začalo v září 1958 a bylo ukončeno v roce 1963, přičemž šest z nich bylo poté převedeno do resortního užívání. Tyto lokomotivy přežily přibližně do května 1965, přičemž jako poslední vyjela v září 1965 lokomotiva č. 68961 Departmental No. 14.
Lokomotiva č. 68983 byla postavena v Gorton Works a do provozu vstoupila v lednu 1939 pod hlavičkou LNER jako č. 608. Jednalo se o druhou várku 14 lokomotiv J50 postavených v Gorton Works, protože všechny předchozí kusy této třídy byly postaveny v Doncaster Works. Byla vybavena podtlakovými brzdami.
V dubnu 1946 bylo provozní číslo lokomotivy změněno pod LNER na 8983. Po znárodnění v roce 1948 přešla lokomotiva do vlastnictví BR a v lednu 1948 byla přidělena do Sheffield Darnall (SHF). V červenci 1950 se dočkala další změny číslování na 68983. V listopadu 1952 došlo k přečíslování do Hornsey (34B) a poté v červenci 1961 k definitivnímu přečíslování do Doncasteru (36A). Po 23 letech byla 24. dubna 1962 vyřazena z provozu.
Model Hornby J50 má impozantní černé zbarvení BR s dřívějším znakem BR na bocích karoserie. Tento model je vybaven sběrači všech kol a prostorem kabiny s ABS, je také připraven na DCC se šestipólovou zásuvkou a obsahuje třípólový motor.
Doplňkové parametry
Kategorie: | TT - Parní lokomotivy |
---|---|
? Měřítko: | TT |
? Žel. správa: | BR - British Rail |
? Epocha: | IV |
? DCC konektor: | NEM 651 |
? rozměr mm: | 97 |
Stát: | Británie |
? Výrobce: | HORNBY |
V prodeji od: | Novinka 2024, Novinka 2025, 1Q/2025 |
ean: | 5055286697012 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Hornby Italia Srl, Viale dei Caduti, 52/A6, 25030 Castel Mella (BS), Italy
E-Mail: Customerservices.de@hornby.com
Britský výrobce modelové železnice především ve velikosti TT. Stáhněte si HORNBY katalog TT 2024